среда, 9 апреля 2014 г.

БЕРУШІ ДЛЯ КРАЇНИ МАВП

Сиділи ми тут нещодавно з кумом на моїй кухні, чай пили. Нє, без «бе», просто чай... Новий «ящик» з кумом апробобували. Клацали, клацали пультом - скрізь лишень політика.
Кум мовчки наливаючи у склянки, раптом видає:
- Я, гадаю, правильно наші зробили, що російські канали «обрізали» - набридли вони гірше печеної ріпи.
- Не ріпи, - делікатно поправляю кума, - а редьки...
- Неважливо. Один хрін, набридли, згоден? – Серьога пильно подивився мені у вічі.

Я дипломатично промовчав. Не тому що погодився, а тому що геть не зрозумів, куди кум гилить.

- Росіяни, зауваж, одну розважалівку женуть. Не те, що наші канали, які пізнавальні та чесні передачі про політику цілодобово транслюють... Віриш, я тільки відтепер відчуваю, друзяко, що я у правильному напрямку починаю мислити й розвиватися. Вільно. Глобально. По-європейськи, - кум інстинктивно витер засалені долоні об скатертину. Я, як завжди, промовчав.

Потім Серьога задумливо підпер рукою кошлате, у крихтах підборіддя, дивлячись на екран новенького тєлєка.

- Мені, якщо чесно, Петруччіо, й грошенят власних не шкода за пакет той – хай їм грець. На що не підеш аби розмірковувати безпомилково і патріотично. Та, гадаю, російських телеканалів таки замало. Хтозна-скільки каналів з інших країн теж потрібно заборонити. Та й наші, ніде правди діти, є ще ого-го які непатріотичні! – Серьога недобре посміхнувся.

- Авжеж, - зітхаючи, підтвердив я. – Коли у країні скрута, справжнім кепкуванням виглядають усі ці передачі National Geographic та Discovery! Адже жоден з них доброго слова не сказав про Майдан! Жоден! Вимкнути негайно! Тим більше, що у мене ці канали дивляться тільки дружина та молодша донька...

- Добре, погоджуюся. Відключити! – рубонувши рукою повітря, продовжив Серьога. – Чуєш, Петрику, а спортивні? Спортивні канали? Вони ж теж не транслювали події з Майдана, еге ж?

- А отут, Серього, я з тобою не погоджуся! – мене наче щось перемкнуло. – Як ти собі уявляєш ми будемо дивитися футбольні чемпіонати? Спортивні давай залишимо…

- Іч, дійсно, бовтнув не подумавши. Ти маєш рацію, - погодився кум. – Спортивні – залишаємо. Наливай…
Після випитої чарчини, Сергій примружив сірі, з хитруватими вогниками очі:

- А знаєш, шо, Петре? Мені здається, таку державну ініціативу мало просто підтримати. Її облагородити та поглибити потрібно! Терміново!

- Чого-чого? - перепитав я, бо не второпав натяк кума.

- Ну, значить, удосконалити, раціоналізувати... – ікнувши, Серьога багатозначно підняв вказівний палець догори. - Щоб вона далі в маси пішла та державу нашу врятувала.

- Постривай, це як? - поцікавився я.

- Ну як, як. Думаю, ось так. Заборонити російські, закордонні та деякі наші телеканали - це ще не є боротьба з сторонньою ідеологією. Необхідно діяти дещо по-іншому. Щоб і контроль за брехнею і розпалюванням ворожнечі підсилити, і державі нашій матеріально помогти.

- Сірий, що ти верзеш, як це? - з мене вмить хміль злетів. – Обрізати, ще й заробити на цьому? Ну ти і... олігарх!

- Слухай-но сюди, - хвацько підморгнув Серьога. - Мені здається, час виходити з підпілля і жахнути випереджаючим маневром, шоб таки відразу і... наповал!

- Ти це про шо? - поцікавився я, нічого не тямлячи, але роблячи вигляд, що мені все зрозуміло.

- Петре, час вже серйозно братися за літературу. Адже зараз, коли дивитися що по тєлєку стане катма, усі почнуть по полицях шаритися. Уловлюєш? – кум підчепив з банки шматок оселедця хлібною коринкою.

Я якомога переконливіше кивнув головою.

- О! – кум багатозначно клацнув язиком. - А у домівках на полицях, якщо понишпорити, знаєш, скільки всілякої недоброзичливої макулатури заховано, га? Ще з совєтських, мать, часів...

Я заперечливо похитав головою.

- Петьо, ну ти і недалекий... - занервував кум. – Треба терміново організувати спецпідрозділи з перевірки наявності брехливої та підривної, словом, антиукраїнської  літератури у помешканнях співвітчизників, щоб захистити їх від ворожої пропаганди.

- Це як? – запитав кума.

- Ну щоб по хатам ходити, літератури підривну шукати. Що ту не зрозумілого? - пояснив, як ще міг Серьога.

- Тю, а якщо не пустять? – гучно кевкнув я селезінкою.

Кум, не очікуючи такого коригування плану, несхвально хмикнувши, почухав потилицю. Але не розгубившись, одразу ж запропонував:

- Можна, Петрику, агентів запускати. Приходиш, приміром, ти до нашого сусіда Василя додому у гості з начебто твоїм знайомим. Ну ти розумієш про кого я? – Сергій впритул нахилився до мене.

- Про сусіда, звісно? – щиро запитав я.

- Та про сусіда це ж я так, для виду… Взагалі-то я про таємного агента… Ну, тепер зрозуміло? – Серьога важко дихав на мене перегаром.

Я відверто захитав головою, але кум продовжував.

- Втираючись у довіру та теревенячи, твій так званий знайомий раптом просить дозволу подивитися домашню бібліотеку, – від уяви кум аж засовався п’ятою точкою на стільці. - Мовляв, дуже я цікавлюсь класичною (чи нехай фантастичною літературою). Побачивши, наприклад, книги Тургенєва, Булгакова чи, бодай, Лук’яненка агент аж язиком цокне – ой, який ви, Василю, молодець, гігант інтелекту.

Далі, з ледь зрозумілої промови Серьоги я збагнув, що вранці наступного дня до нашого Василька повинен прийти міліцейський наряд, який має опечатати квартиру, а самого хазяїна мусить відвезти у ділянку, де його й заарештують. При цьому на зловмисника буде накладено величезний штраф, що обчислюється не однією тисячею доларів.

- Як тобі така ідея? Наразі скільки користі одночасно! Розкривається злочинна організація в особі Василя - це раз, попереджаються таким чином інші сусіди, потенційні терористи - це, по-друге. І, найголовніше, держава затикає додатковими ассігнатами бюджетну дірку. Все чьотко! Чому б не діяти таким чином, Петре, га? – від задоволення Серьога потер долоні.

Я не встиг навіть рота розкрити, та кум й не думав зупинятися.

- І якщо вже попався, будь ласкавий, відповідай за всією суворістю вітчизняного законодавства! Можна піти ще далі, - кум мрійливо дивився повз мене. - Оголосити, наприклад, поза законом диски та касети з виступами зірок, артистів, фільми, що викликають хоч невеличку підозру у відсутності патріотизму до України.

- Так-так, Серього, згоден. Лише потрібно собі записати деякі стрічки, – засперечався я. - Дуже мені подобається отой, як його… про Глухаря. Але ж іноді він буває таким українофобом… Запишемо собі, перед тим, як заборонити, добре?

- Еге ж! – з радістю підтримав мене кум. – І не тільки «Глухаря» запишемо. Нам же ж дивитися можна, бо ми з тобою, Петьо, – справжні патріоти!

Тут й мене почало просто перти від патріотичних ідей.

- А назбиравши, таким чином, грошенят, можна зайнятися масовою трансплантацією мізків. Справа ця, звичайно, не з дешевих, але вельми надійна, Сірий. Особливо якщо пересаджувати мавпячі мізки – кажуть, у мавп потенція вища, - розширив я патріотичні забаганки кума. – А потім, потім ще й на беруші було б непогано розкуркулитися…

- Стоп, не пойняв! При чому тут беруші? – протверезів кум.

- Ну щоби зайвого чого до вух не влетіло. Зрозуміло? – пояснив я.

- А-а… Ну ти й... голова, геній, словом! Респект і поважуха, тобі, друзяко! - Серьога міцно обхопив мене спітнілими руками, обслинюючи мою неголену щоку. - Ось що значить по-справжньому любити батьківщину! Ось що означає бути вітчизнолюбцем, Петре! Будьмо! Слава Україні!

- Героям слава! – прохрипів і я, обціловуючи кума вже затятими губами.

Після останньої ча...шки чаю (клянуся вам!) пам'ятаю лишень встигли ми з кумом ще потиснути один одному руки на знак солідарності та взаєморозуміння.

Наразі, майже одночасно наші голови опинилися в полумиску із салатом олів'є...

Ваш, Аркадій Коваль

4 комментария:

  1. Если я правильно понял /украинский не мой родной язык/, то вы критикуете выходки вашей новой власти. Чо достали? Но вы правы, надо критиковать. У вас хорошо получается по-моему. удачи и успехов! А кстати чо не по-руски пишете? не всем ведь понятно.

    ОтветитьУдалить
  2. Спасибо. Пишу, как пишется. Этот пост решил специально отписать по-украински, в первую очередь, для своих друзей. Не собирался никого критиковать, просто навеяло. Запрет каналов... как-то по-советски все это. Или по-российски, если хотите. Стране, двигающейся по европейскому пути развития, нужно, мне кажется, быть выше этого. Вот такая мысль. Не более.)))) Вам еще раз спасибо, и, приходите еще!

    ОтветитьУдалить
  3. привет аркадий! спасибо за ответ не думал, что ты ответиш. ты не прав, что сравниваеш росийское телевидение с советским. У нас знаеш сколько сейчас каналов? Больше чем в америки. и у нас только праавду говорят и показывают, это не бендеровщина, там только брехня, сам пишеш, хоть я и не все понял. если бы это было не так, то и у нас бы отключали ваги каналы. А у нас не отключают. наоборот даже транслируют. и не боятся как у вас показывать правду. если не занеш, не пиши! а можеш перевести свой рассказ, я хочу свои друзям переслать а то они по укранскит не понимают. да и читать не станут.а было бы интересно.

    ОтветитьУдалить
  4. Здравствуйте, мой дорогой, но, к сожалению, незнакомый друг!
    Спасибо за комментарий! На самом деле я не хотел никого обидеть, но, на мой взгляд, в России сейчас идет информационная война против Украины. Поверьте, хоть я и не часто смотрю российские каналы, но когда включаю новости, то мне бывает порою стыдно за своих российских коллег. Такой оголтелой лжи, как на меня, не было даже в СССР. Не хочу возвращаться к этому вопросу, но, думаю, со временем вы разберетесь в том, кто из ху.))) Желаю вам удачи! Касательно перевода, то пока не планирую этого делать. При желании вы и сами сможете перевести материал при помощи электронного переводчика (тот же Гугл). Пусть это не будет дословным и точным переводом, но суть останется понятной. Еще раз спасибо вам за внимание к моему скромному творчеству. Успехов!

    ОтветитьУдалить